UM Tczew: I edycja kampanii Miło! w mieście dobiegła końca są powody do zadowolenia
I edycja kampanii MIŁO! w mieście zbliża się ku końcowi. Kampania ma na celu zmniejszenie odsetka dzieci dowożonych samochodem do przedszkoli i szkół. W kampanii uczestniczy 6 szkół i 12 przedszkoli.
Maj był pierwszym miesiącem, w którym dzieci mogły w pełni uczestniczyć w kampanii. Wcześniejsze miesiące były poprzerywane przez zdalne nauczanie. Jak zatem wygląda poziom aktywności w dojazdach rowerem / hulajnogą / autobusem czy też w dotarciu pieszo do przedszkola i szkoły w maju?
Poziom frekwencji wyniósł 54,8%:
39,5% wśród przedszkoli i zerówek,
Sprawdziliśmy również jak często dzieci docierały do przedszkoli i szkół bez dowożenia samochodem. Ustaliliśmy, że aktywne podróże to min. 3 dojazdy do przedszkoli i szkół gdzie dziecko dotarło rowerem / hulajnogą / autobusem lub pieszo. Aktywność we wszystkich placówkach kształtowała się na poziomie 77,2% :
65,5% wśród przedszkoli i zerówek,
Daje nam to łącznie 17 873 aktywnych podróży do przedszkola i szkoły w maju mówiGrzegorz Pawlikowski , inspektor ds. polityki rowerowej w Urzędzie Miejskim w Tczewie. W kampanii uczestniczy 1632 dzieci.
Program edukacyjny kampanii MIŁO! w mieście polega na prowadzeniu zajęć w każdym przedszkolu i szkole na podstawie opracowanych scenariuszy oraz nagradzaniu naklejkami dzieci w okresie marzec-czerwiec za docieranie do i z przedszkoli oraz szkół (klasy 0-3) rowerem, hulajnogą, pieszo oraz autobusem. Jest to pierwsza kampania, która zachęca do poruszania się pieszo i autobusem.
Przedszkolaki oraz uczniowie i uczennice klas 0-3, uczestniczą w zajęciach budujących pozytywne skojarzenia z ruchem pieszym, rowerowym, a także z komunikacją publiczną. Dzieci uczą się jak bezpiecznie poruszać się po mieście oraz ćwiczą uważność podczas spacerów i dojazdów na hulajnodze i rowerze.
Dzieci otrzymały dedykowane kampanii zeszyty ćwiczeń. Są one podzielone na działy odpowiadające poszczególnym miesiącom kampanii. Zeszyt ćwiczeń ze scenariuszami jest prowadzony w ramach realizowanej podstawy programowej, a nie w formie zajęć dodatkowych. Program edukacyjny ma wspomóc nauczyciela w realizacji podstawy programowej, kładąc dodatkowy nacisk na mobilność aktywną, która występuje obecnie w małym zakresie.
Rezygnując z dojazdów samochodem do szkoły i przedszkola, sprawiamy, że okolice placówek oświatowych są bezpieczniejsze i bardziej przyjazne dla dzieci, bo nie są zastawione parkującymi czy wykonującymi różne manewry autami. Wpłynie to też na lepszą jakość powietrza wokół szkół i przedszkoli przekonuje Grzegorz Pawlikowski.
Sponsorem nagród w kampanii jest firma FLEX. Kampania jest realizowana przez Urząd Miejski w Tczewie we współpracy z Tczewskimi Kurierami Rowerowymi.
Urząd Miejski w Tczewie,
wrotatczewa.pl/i-edycja-kampanii-milo-w-miescie-dobiegla-konca-sa-powody-do-zadowolenia/
Autor: krystian