PROCEDURY ZAŁATWIANIA SPRAW W WYDZIAŁ KOMUNIKACJI, TRANSPORTU I DRÓG, W CZASIE TRWANIA EPIDEMII

Wydział Komunikacji, Transport i Dróg

1. Katalog spraw załatwianych przez Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg oraz procedury ich załatwienia zostały opisane na stronie BIP Powiatu Tczewskiego. Zawierają one informacje o:

    a) podstawach prawnych,

    b) terminie ich realizacji,

    c) wymaganych dokumentach,

    d) wymaganych opłatach,

    e) miejscu ich załatwienia,

    f) procedurze postępowania,

    g) oraz informacje o możliwości pobrania druków wymaganych wniosków i innych dokumentów,

    2. W związku z ustanowionymi ograniczeniami, nakazami i zakazami spowodowanymi wystąpieniem stanu epidemii do odwołania w celu realizowania niezbędnych spraw zmianie ulegają:

    a) terminy załatwianych spraw,

    b) procedury postępowania,

    3. Sprawa może zostać załatwiona:

      a) za pośrednictwem operatora pocztowego,

      b) przez osobistą wizytę w urzędzie,

      c) drogą elektroniczną,

      4. W każdej sprawie można uzyskać informację kontaktując się:

        a) telefonicznie z pracownikami urzędu w godzinach przyjęć interesantów pod numerem telefonów:

        • (58) 7734800 wew. 1

        b) za pośrednictwem poczty e-mail - adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub fax-u: 7734865

        5. Przy wejściu do budynku Starostwa Powiatowego w Tczewie znajduje się pojemnik. Załatwiając sprawę w urzędzie do niego należy wrzucić pakiet wymaganych dokumentów koniecznych do rejestracji, bezpiecznie zapakowanych do papierowej koperty,

        6. Następnie należy oczekiwać na kontakt telefoniczny pracownika realizującego daną sprawę. Ze względów bezpieczeństwa i w zależności od obciążenia ilością załatwianych spraw nawiązanie kontaktu może potrwać kilka dni,

        7. Po załatwieniu sprawy pracownik urzędu telefonicznie poinformuje o sposobie dalszego postępowania w zakresie m. in. odbioru dokumentacji, dokumentów komunikacyjnych, oznaczeń pojazdu, w tym tablic rejestracyjnych,

        8. Przy odbiorze dokumentów, o których mowa w pkt 7 należy dostarczyć tablice rejestracyjne pojazdu zarejestrowanego w celu ich zwrotu bądź legalizacji oraz przedłożyć do wglądu dokument tożsamości,

        9. Warunkiem rejestracji jest złożenie wymaganych dokumentów wraz z opłatą i dokładnie wypełnionym wnioskiem z adnotacją o koniecznym do kontaktu numerem telefonu,

        10. Wymagane opłaty należy wnieść tylko za pomocą przelewu bankowego na konto:

          a) Starostwa Powiatowego w Tczewie: 75 1560 0013 2226 4983 1000 0022 - w sprawie rejestracji pojazdów,

          b) Urzędu Miasta w Tczewie: 47 1240 1242 1111 0010 0225 0976 – w sprawie opłat skarbowych (np. pełnomocnictwa, zaświadczenia, zmiany decyzji, wyrejestrowanie pojazdów),

          11. Wszelkich informacji można uzyskać pod numerem telefonu określonym w pkt 4.

            Jednocześnie przypominamy, że w oparciu o przepisy ustawy z dnia 31 marca 2020 roku o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw:

            1. do dnia 31 grudnia 2020 roku został wydłużony z 30 do 180 termin obowiązku:

              a) zawiadomienia starosty o nabyciu i zbyciu pojazdu zarejestrowanego na terenie RP nabytego lub zbytego nie później niż 30 dni przed dniem wejścia w życie ustawy,

              b) rejestracji pojazdu niebędącego nowym pojazdem sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej nie później niż 30 dni przed dniem wejścia w życie ustawy,

              2. dla podmiotów wykonujących pośrednictwo przy przewozie osób przed dniem 1 stycznia 2020 roku został wydłużony z 3 do 9 miesięcy termin na uzyskanie licencji na podjęcie i wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie osób,

              3. w przypadku ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, od dnia ogłoszenia danego stanu zawiesza się wykonywanie obowiązków wynikających z przepisów art. 39j i art. 39k ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym związanych z badaniami lekarskimi przeprowadzanymi w celu stwierdzenia istnienia lub braku przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy oraz badaniami psychologicznymi przeprowadzanymi w celu stwierdzenia istnienia lub braku przeciwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy – dla kierowców wykonujących przewóz drogowy. Po odwołaniu stanu zagrożenia epidemicznego, w przypadku gdy nie zostanie ogłoszony stan epidemii albo po odwołaniu sanu epidemii, pracodawca i pracownik są obowiązani niezwłocznie podjąć wykonywanie zawieszonych obowiązków i wykonać je w okresie nie dłuższym niż 60 dni od dnia odwołania danego stanu. W przypadku braku dostępności do lekarza uprawnionego do przeprowadzania badania wstępnego lub kontrolnego, badanie takie może przeprowadzić i wydać odpowiednie orzeczenie lekarskie inny lekarz. Orzeczenie lekarskie wydane przez innego lekarza traci moc po upływie 30 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego, w przypadku gdy nie zostanie ogłoszony stan epidemii, albo od dnia odwołania epidemii.

                Ponadto zgodnie z nowelizacją cyt. wyżej ustawy w przypadku, gdy ważność:

                1. prawa jazdy,
                2. pozwolenia na kierowanie tramwajem,
                3. zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub przewożącym wartości pieniężne,
                4. świadectwa kierowcy,
                5. legitymacji instruktora nauki jazdy,
                6. legitymacji egzaminatora,
                7. zaświadczenia 0 wpisie do ewidencji instruktorów techniki jazdy (świadectwa instruktora techniki jazdy),
                8. uprawnień do kierowania pojazdami,
                9. wpisu w prawie jazdy kodu 95 potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji przyspieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyspieszonej albo ukończenia szkolenia okresowego

                upływa w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, ważność tych dokumentów, uprawnień i wpisu ulega przedłużeniu do dnia upływu 60 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego, w przypadku gdy nie zostanie ogłoszony stan epidemii, albo stanu epidemii.

                Badanie techniczne pojazdu, którego termin upływa w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, którego właścicielem lub posiadaczem jest osoba przebywająca na obowiązkowej kwarantannie lub poddana leczeniu z powodu COVID-19 w tym okresie, zachowuje ważność przez 7 dni od dnia zakończenia leczenia lub zwolnienia z obowiązkowej kwarantanny, jedynie w celu umożliwienia dojazdu na badanie techniczne.

                Na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 czasowa rejestracja pojazdu dokonana na podstawie art. 74 ust. 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz wydane podczas tej rejestracji pozwolenie czasowe i zalegalizowane tablice rejestracyjne, zachowują ważność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie 14 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, jeżeli termin ważności czasowej rejestracji upłynął w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii. Czasowa rejestracja pojazdu zachowuje ważność w okresie 14 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, jeżeli pojazd odpowiada warunkom określonym w art. 66 ustawy Prawo o ruchu drogowym.

                  PROCEDURY ZAŁATWIANIA SPRAW W WYDZIAŁ KOMUNIKACJI, TRANSPORTU I DRÓG, W CZASIE TRWANIA EPIDEMII

                  Załączniki

                  • OGŁOSZENIE.pdf