Powiat Tczew: PROCEDURY ZAŁATWIANIA SPRAW W WYDZIALE KOMUNIKACJI TRANSPORTU I DRÓG, W CZASIE TRWANIA EPIDEMII
PROCEDURY ZAŁATWIANIA SPRAW W WYDZIAŁ KOMUNIKACJI, TRANSPORTU I DRÓG, W CZASIE TRWANIA EPIDEMII
Wydział Komunikacji, Transport i Dróg
1. Katalog spraw załatwianych przez Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg oraz procedury ich załatwienia zostały opisane na stronie BIP Powiatu Tczewskiego. Zawierają one informacje o:
a) podstawach prawnych,
b) terminie ich realizacji,
c) wymaganych dokumentach,
d) wymaganych opłatach,
e) miejscu ich załatwienia,
f) procedurze postępowania,
g) oraz informacje o możliwości pobrania druków wymaganych wniosków i innych dokumentów,
2. W związku z ustanowionymi ograniczeniami, nakazami i zakazami spowodowanymi wystąpieniem stanu epidemii do odwołania w celu realizowania niezbędnych spraw zmianie ulegają:
a) terminy załatwianych spraw,
b) procedury postępowania,
3. Sprawa może zostać załatwiona:
a) za pośrednictwem operatora pocztowego,
b) przez osobistą wizytę w urzędzie,
c) drogą elektroniczną,
4. W każdej sprawie można uzyskać informację kontaktując się:
a) telefonicznie z pracownikami urzędu w godzinach przyjęć interesantów pod numerami telefonów:
* 7734969, 7734961 - w zakresie rejestracji pojazdów
* 7734826, 7734827 w zakresie praw jazdy,
* 7734829 - transportu drogowego i ośrodków szkolenia kierowców
* 7734830 w zakresie stacji kontroli pojazdów, usuwania pojazdów i pozwoleń na przejazdy pojazdów nienormatywnych
b) za pośrednictwem poczty e-mail - adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
5. Przy wejściu do budynku Starostwa Powiatowego w Tczewie znajduje się pojemnik. Załatwiając sprawę w urzędzie do niej należy wrzucić pakiet wymaganych dokumentów koniecznych do rejestracji, bezpiecznie zapakowanych do papierowej koperty,
6. Następnie należy oczekiwać na kontakt telefoniczny pracownika realizującego daną sprawę. Ze względów bezpieczeństwa i w zależności od obciążenia ilością załatwianych spraw nawiązanie kontaktu może potrwać kilka dni,
7. Po załatwieniu sprawy pracownik urzędu telefonicznie poinformuje o sposobie dalszego postępowania w zakresie m. in. odbioru dokumentacji, dokumentów komunikacyjnych, oznaczeń pojazdu, w tym tablic rejestracyjnych,
8. Przy odbiorze dokumentów, o których mowa w pkt 7 należy dostarczyć tablice rejestracyjne pojazdu zarejestrowanego w celu ich zwrotu bądź legalizacji oraz przedłożyć do wglądu dokument tożsamości,
9. Warunkiem rejestracji jest złożenie wymaganych dokumentów wraz z opłatą i dokładnie wypełnionym wnioskiem z adnotacją o koniecznym do kontaktu numerem telefonu,
10. Wymagane opłaty należy wnieść tylko za pomocą przelewu bankowego na konto:
a) 75 1560 0013 2226 4983 1000 0022 - w sprawie rejestracji pojazdów,
b) 47 1240 1242 1111 0010 0225 0976 w sprawie opłat skarbowych,
11. Wszelkich informacji można uzyskać pod numerami telefonów określonych w pkt 4.
Jednocześnie przypominamy, że w oparciu o przepisy ustawy z dnia 31 marca 2020 roku o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw:
- do dnia 31 grudnia 2020 roku został wydłużony z 30 do 180 termin obowiązku:
- a) zawiadomienia starosty o nabyciu i zbyciu pojazdu zarejestrowanego na terenie RP nabytego lub zbytego nie później niż 30 dni przed dniem wejścia w życie ustawy,
- b) rejestracji pojazdu niebędącego nowym pojazdem sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej nie później niż 30 dni przed dniem wejścia w życie ustawy,
- dla podmiotów wykonujących pośrednictwo przy przewozie osób przed dniem 1 stycznia 2020 roku został wydłużony z 3 do 9 miesięcy termin na uzyskanie licencji na podjęcie i wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie osób,
- w przypadku ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, od dnia ogłoszenia danego stanu zawiesza się wykonywanie obowiązków wynikających z przepisów art. 39j i art. 39k ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym związanych z badaniami lekarskimi przeprowadzanymi w celu stwierdzenia przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy oraz badaniami psychologicznymi przeprowadzanymi w celu stwierdzenia istnienia lub braku przeciwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy dla kierowców wykonujących przewóz drogowy. Po odwołaniu stanu zagrożenia epidemicznego, w przypadku gdy nie zostanie ogłoszony stan epidemii albo po odwołaniu sanu epidemii, pracodawca i pracownik są obowiązani niezwłocznie podjąć wykonywanie zawieszonych obowiązkówa. i wykonać je w okresie nie dłuższym niż 60 dni od dnia odwołania danego stanu. W przypadku braku dostępności do lekarza uprawnionego do przeprowadzania badania wstępnego lub kontrolnego, badanie takie może przeprowadzić i wydać odpowiednie orzeczenie lekarskie inny lekarz. Orzeczenie lekarskie wydane przez innego lekarza traci moc po upływie 30 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego, w przypadku gdy nie zostanie ogłoszony stan epidemii, albo od dnia odwołania epidemii.
Starostwo Powiatowe w Tczewie,
powiat.tczew.pl/aktualnosci/procedury-zalatwiania-spraw-w-wydzial-komunikacji-transportu-i-drog-w-czasie-trwania-epidemii.html
Autor: krystian