W niedzielę, 28 maja opera przeniesie się na Bulwar Nadwiślański w Tczewie. Znad Wisły popłyną największe utwory operetkowo-musicalowe w wykonaniu wybitnych wokalistów i orkiestry. A to wszystko pod opieką artystyczną tczewianina, profesora Ryszarda Karczykowskiego.
Nadwiślańskie Spotkania Muzyczne. Gala opery, operetki i musicalu pod opieką artystyczną prof. Ryszarda Karczykowskiego
Bulwar Nadwiślański im. Księcia Sambora II w Tczewie
28 maja 2023 godz. 18.00
Wstęp wolny
Nadwiślańskie Spotkania Muzyczne, czyli gala opery, operetki i musicalu, to wydarzenie popularyzujące klasyczne formy muzyczne w plenerowej, festynowej formule dostępnej dla każdego.
– Pragniemy zaproponować mieszkańcom koncert w formie atrakcyjnego widowiska, które swym poziomem artystycznym przewyższa występy artystów muzyki popularnej – informuje Tomasz Hildebrandt, dyrektor Centrum Kultury i Sztuki w Tczewie.
W programie zaprezentowane zostaną szlagiery opery, operetki czy musicalu, aby oswoić odbiorców z teatrem muzycznym i w przyszłości oferować jeszcze ambitniejszy repertuar.
Wykonawcy:
Grażyna Brodzińska – sopran
Sylwia Pietrzak – mezzosopran
Ewelina Szybilska – sopran
Łukasz Gaj – tenor
Jakub Milewski – baryton
Mieczysław Smyda – dyrygent
34-osobowa orkiestra festiwalowa
Dariusz Stańczuk – prowadzenie
Gwarantem poziomu przedsięwzięcia jest opieka artystyczna profesora Ryszarda Karczykowskiego – światowej sławy śpiewaka operowego pochodzącego z Tczewa.
Jak zauważa dyrektor CKiS Tczew, wbrew powszechnej opinii mieszkańcy wykazują potrzebę obcowania z kulturą wyższą, barierą stanowi jednak „próg dostępu”.
– Stąd właśnie idea zainicjowana przez profesora Karczykowskiego, aby zaprosić odbiorcę w przestrzenie plenerowe, a koncert połączyć z atrakcjami festynowymi, tworząc w ten sposób strefę komfortu i zachętę do masowego uczestnictwa – dodaje.
Wydarzenie stanowić będzie jedyne tego typu przedsięwzięcie w regionie i planowane jest jako cykl kontynuowany przez kolejne lata, lecz nie tylko w samym Tczewie. Wstęp na widowisko jest bezpłatny
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca