Uszkodzone linki i znikające treści czyli zmory SEO

Możliwe, że link w twojej witrynie jest uszkodzony, ponieważ treść, do której odsyła, nie istnieje już w twojej witrynie. Jeśli aktualizowałeś swoją witrynę i usunąłeś stronę, na której znajdują się linki, to te linki nie będą już działać. Uszkodzone linki również mają wpływ na pozycjonowanie strony. Strony z brakującymi linkami można zidentyfikować, przeszukując witrynę w celu sprawdzenia struktury linków wewnętrznych. Jeśli usunąłeś stronę, warto sprawdzić, czy istnieje sposób na uratowanie jej zawartości. Często można ponownie opublikować treść jako nowy wpis na blogu lub zamieścić informacje w istniejącym artykule. Pomoże to ograniczyć wpływ niedziałających łączy.

Sprawdź swoje blogi gościnne i linki cytujące

Jeśli prowadziłeś blogi gościnne, być może używałeś w swoich treściach linków, które już nie działają. Podobnie, jeśli umieszczałeś linki do innych stron w swoich treściach, niektóre z tych linków mogły ulec zmianie lub całkowicie zniknąć.

  • Możesz znaleźć te linki, sprawdzając swoje konto w Google Search Console lub w serwisie takim jak Open Site Explorer.

  • Możesz również sprawdzić w Google Analytics, aby dowiedzieć się, na jakie strony klikają użytkownicy.

Niezależnie od tego, z jakich narzędzi korzystasz, spróbuj określić, które linki wymagają naprawy. Gdy już zidentyfikujesz problematyczne linki, możesz skontaktować się z webmasterem innej witryny i poinformować go o zepsutym linku. Miejmy nadzieję, że będzie on w stanie rozwiązać ten problem, ponieważ ma on zły wpływ na pozycjonowanie Twojej strony i opinie czytelników. Powinieneś również sprawdzić anchor text, którego użyłeś dla tych linków. Jeśli łączyłeś się z innymi witrynami bez użycia najlepszego anchor text, możesz spróbować edytować te linki tak, aby zawierały lepszy anchor text. Jeśli linki do własnej witryny ze źródeł zewnętrznych nie zawierają poprawnych anchor textów, można spróbować zmienić je tak, aby zawierały najlepsze anchor text. Jeśli zauważysz, że niektóre z twoich linków nie działają, ale nie widzisz zepsutych linków do obrazów, możliwe, że wystąpił błąd HTML. Jeśli używasz obrazów i linków w swojej treści, mogłeś przypadkowo wstawić znacznik HTML w niewłaściwym miejscu.

Uszkodzone linki mogą denerwować czytelników

Najważniejszą rzeczą jest upewnienie się, że Twoi czytelnicy nie muszą mieć do czynienia z niedziałającymi linkami. Jeśli klikną na niedziałający link, powinni zostać przekierowani na działającą stronę. Ważne jest także, aby pamiętać o niedziałających linkach podczas tworzenia nowych treści. Zamiast czekać, aż linki się zepsują, należy aktywnie zwracać na nie uwagę. W ten sposób można szybko rozwiązać wszelkie problemy, zanim czytelnicy zostaną dotknięci przez zepsute linki.