UM Tczew: Wyniki drugiej edycji kampanii “MIŁO! w mieście”
30 czerwca zakończyła się tegoroczna kampania MIŁO! w mieście. W akcji uczestniczyło w tym roku 2319 dzieci (rok temu 1698) z 7 szkół i 11 przedszkoli, dzięki czemu zmniejszył się znacząco odsetek dzieci dowożonych samochodem do placówek edukacyjnych.
Przedstawiamy wyniki z maja ponieważ był to najdłuższy (20 dni szkolnych) miesiąc kampanii, z najwyższą frekwencją oraz jego wyniki można porównywać do kampanii Rowerowy Maj jaka była prowadzona kilka lat temu w Tczewie. Jak zatem wygląda poziom frekwencji w dojazdach rowerem/hulajnogą/autobusem, czy też w dotarciu pieszo do przedszkola i szkoły w maju?
Poziom frekwencji wyniósł 69,2% (rok temu 54,5%):
49,9% (rok temu 40,0%) wśród przedszkoli i zerówek,
80,6% (rok temu 68,1%) dla klas 1,
84,3% (rok temu 74,8%) dla klas 2
85,5% (rok temu 73,4%) dla klas 3.
Daje nam to łącznie 32 077 (rok temu 18 515) aktywnych podróży do przedszkola i szkoły w maju.
Program edukacyjny kampanii MIŁO! w mieście polega na prowadzeniu zajęć w każdym przedszkolu i szkole na podstawie opracowanych scenariuszy oraz nagradzaniu naklejkami dzieci w okresie marzec-czerwiec za docieranie do i z przedszkoli oraz szkół (klasy 0-3) rowerem, hulajnogą, pieszo oraz autobusem. Jest to pierwsza kampania, która zachęca do poruszania się pieszo i autobusem.
Rezygnując z dojazdów samochodem do szkoły i przedszkola, sprawiamy, że okolice placówek oświatowych są bezpieczniejsze i bardziej przyjazne dla dzieci, bo nie są zastawione parkującymi czy wykonującymi różne manewry autami. Wpłynie to też na lepszą jakość powietrza wokół szkół i przedszkoli.
Dzieci uczestniczące w kampanii otrzymały na zakończenie dyplom oraz talon na lody ze Spółdzielni Lodziarskiej JASNA.
Sponsorem nagród w kampanii jest firma FLEX. Kampania jest realizowana przez Urząd Miejski w Tczewie we współpracy z Tczewskimi Kurierami Rowerowymi.
Urząd Miejski w Tczewie,
wrotatczewa.pl/wyniki-ii-edycji-kampanii-milo-w-miescie/
Autor: krystian