Jak w 2022 roku wygląda pozycjonowanie i reklama w sieci?

Mijający rok zapisze się w naszej pamięci przede wszystkim z racji kryzysu związanego z koronawirusem. Niestety miał on swoje gospodarcze reperkusje i wiele biznesów stacjonarnych pod wpływem obostrzeń zdecydowało się na migrację do sieci. W świecie WWW zwiększyła się więc konkurencja i wzrosło zapotrzebowanie na operacje takie jak pozycjonowanie stron. Poniżej wraz z ekspertami z branży SEM porozmawiamy o tym, na co należy zwrócić uwagę walcząc o topowe lokaty w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie to przede wszystkim tworzenie treści

Dziś trudno sobie wyobrazić powodzenie na cyfrowym rynku bez odpowiednich zabiegów promocyjnych. Pozycjonowanie na miasto Kraków – pozycjonowanie na dane miasto i reklama w internecie pozostają podstawowymi krokami, które należy podjąć, jeśli pragniemy dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców. To pierwsze składa się głównie z kampanii content marketingowych i zdobywania wartościowych linków przychodzących. Musimy pamiętać, że to czy dany internauta będzie w stanie zaufać naszej marce na tyle, by zrobić u nas zakupy, zależy od tego jakie materiały znajdą się na stronie. Powinny to być teksty o unikalnym charakterze, takie których użytkownik nie znajdzie u naszej konkurencji, jednocześnie powinny odpowiadać na istotne zagadnienia powiązane z naszą branżą i produktami.

W bieżącym roku liczy się przede wszystkim dopasowanie całości marketingu do intencji potencjalnego klienta. Pamiętajmy jednak, że za sprawą algorytmów takich jak BERT, EAT oraz SMITH pożegnaliśmy już czasy, kiedy słabej jakości zawartość mogła przyczynić się do naszej widoczności internetowej. Dziś liczy się fachowość i autentyczność, którą są nam w stanie zapewnić zespoły copywriterów pracujące na co dzień w takich agencjach jak wrocławski AFTERWEB. To tu za sprawą unikalnych i przyciągających treści zawalczysz o czołowe miejsca w rankingu stron Google, a także przekonasz odbiorców o swojej ekspertyzie, autorytecie i wiarygodności.

Zwróć uwagę na pozytywne doświadczenie użytkownika

Warto mając już za sobą pierwsze kampanie contentowe zwrócić się raz jeszcze w stronę optymalizacji SEO. Tym razem z zamysłem dopasowania serwisu do wymagań użytkowników, nie zaś jak to zwykle bywa, robotów indeksujących Google. Firma z Moutain View zgodnie z deklaracjami kładzie coraz większy nacisk na odpowiednie doświadczenia użytkownika, UX lub jak kto woli User Experience. Chodzi nie tylko o to by zgodnie z indeksowaniem mobilnym strona dobrze wyświetlała się i działała na telefonach komórkowych. Ważne jest także to jak wypada przy trzech kluczowych wskaźnikach, które składają się na tak zwane Core Web Vitals. Za ich pośrednictwem wyszukiwarka zbada jak szybko ładuje się strona, w jakim tempie szablon reaguje na interakcje oraz jaka jest stabilność wizualna całości. To właśnie te kwestie stoją na straży dobrych doświadczeń użytkownika i sprawiają, że dobrze czuje się on przeglądając stronę.