Własny sklep internetowy – jak zacząć?

Branża e-commerce cieszy się obecnie ogromnym zainteresowaniem. Przedsiębiorcy chętnie zaczynają sprzedaż swoich produktów i usług w Internecie. Jest to jak najbardziej zrozumiałe. Utrzymanie e-sklepu generuje o wiele niższe koszty niż obsługa klasycznej sprzedaży. Co więcej, klienci coraz częściej decydują się na zakupy online niż w sklepach stacjonarnych. Jest to po prostu wygodniejsze. Jeśli też chcesz rozpocząć handel w sieci, to dobrze trafiłeś. Dzięki lekturze tego tekstu dowiesz się, od czego zacząć i na co zwrócić uwagę.

Jaki jest Twój pomysł na sklep online?

Ostatnie lata przyniosły eksplozję popularności handlu w sieci. Dlatego też, aby dzisiaj wejść na ten rynek, trzeba przemyśleć kilka kwestii. Jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki w biznesie, musisz sprecyzować, jakimi towarami i usługami chcesz handlować w Internecie, oraz jaka jest Twoja grupa docelowa. E-sklep musi się wyróżniać na tle konkurencji. Aby tego dokonać, należy odpowiedzieć sobie na poniższe pytania.

Gdzie chcesz sprzedawać produkty?

Na rynku znaleźć można wiele platform e-commerce, które pozwolą Ci zarządzać sprzedażą online. Dzięki oprogramowaniu: nawiążesz relacje z klientami, będziesz w stanie w pełni kompleksowo zarządzać produktami oraz zyskasz dostęp do zintegrowanego środowiska narzędzi ułatwiających logistykę handlu.

Poszczególne platformy e-commerce różnią się od siebie zakresem oferowanych możliwości. Dlatego ważne jest, abyś zapoznał się z ofertą oprogramowania dostępnego na rynku. Dla przykładu, rozwiązaniem, na które najczęściej decydują się mali i średni przedsiębiorcy w Polsce jest sklep internetowy PrestaShop.

Na tym nie kończą się jednak decyzje, które należy podjąć jeszcze przed rozpoczęciem działalności e-sklepu. Internet oferuje niezwykle szeroką gamę kanałów, które umożliwią bądź ułatwią Ci sprzedaż. Zdecyduj się, na jakich platformach typu marketplace chcesz funkcjonować. Nie zapomnij przy tym o mediach społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram, które również stanowią kanał sprzedaży. O zasięgach tego typu rozwiązań świadczy fakt, że Google przygotowuje się do rozpoczęcia handlu nawet na… YouTube! Podstawą Twojej sprzedaży powinien być jednak przede wszystkim dedykowany sklep internetowy.

Kim jest Twój docelowy klient?

Aby skutecznie rozpocząć działalność sklepu internetowego, należy sprofilować grupę potencjalnych klientów. Dzięki świadomości, do kogo trafią Twoje produkty, wiedzieć będziesz, jak powinien wyglądać projekt Twojego e-sklepu i na jaki styl komunikacji się zdecydować. Wiedza ta pomoże Ci również stworzyć dobrą kampanię marketingową. Na jakie dane powinieneś zwrócić przede wszystkim uwagę? Oto ich lista:

  • płeć,
  • wiek,
  • wykształcenie,
  • miejsce zamieszkania,
  • wykonywany zawód i status materialny.

Od czego zacząć zakładanie własnego sklepu internetowego?

Co sprawi, że Twój sklep będzie się wyróżniać?

Podczas zbierania danych na temat konkurencji zapewne natkniesz się na liczne oferty promocyjne. Musisz zrozumieć, że aby zyskać przewagę w branży sprzedaży online, powinieneś oferować coś więcej niż tylko produkt. Transakcja nie może kończyć się w momencie przekazania pieniędzy, a klient powinien mieć świadomość, że kupuje coś więcej niż tylko artykuły, które znajdują się w jego koszyku. Odpowiednio dobrane promocje mogą przechylić szalę korzyści na stronę Twojego sklepu. Co możesz zaoferować swoim klientom ekstra? Oto kilka z możliwości:

  • program lojalnościowy,
  • bezpłatny zwrot zamówień,
  • możliwość rozłożenia płatności na raty,
  • rabat przy pierwszym zakupie,
  • ekspresowa wysyłka,
  • darmowa dostawa powyżej określonej kwoty zamówienia.

Na jakie elementy sklepu internetowego należy zwrócić uwagę?

Jeśli wiesz już, co powinieneś określić przed startem sklepu internetowego, pora przejść do projektowania samej witryny. Sklep wymaga podjęcia decyzji o jego wyglądzie i funkcjonalności. Musisz zastanowić się, w jaki sposób będzie wyglądała Twoja sprzedaż w sieci. Oto decyzje, przed którymi staniesz:

  • Wybór oprawy graficznej sklepu

Twój sklep internetowy powinien przykuwać wzrok. Angażować klienta, aby ten zapoznawał się z produktami. Dobierz odpowiednią paletę barw, zaprojektuj atrakcyjny wygląd interfejsu. Pamiętaj, że co za dużo to niezdrowo. Postaraj się wybrać bardziej minimalistyczne rozwiązania, by nie przyćmiły tego, co w sklepie najważniejsze – towarów.

  • Stworzenie opisów i treści

Produkty dostępne w Twoim sklepie wymagają szczegółowego opisu. Zachęcaj internautów do zakupów, korzystając z języka korzyści. Chcąc kreować autorytet ekspercki na rynku, powinieneś pomyśleć o prowadzeniu bloga. Pamiętaj, by teksty trafiające na witrynę były zgodne z zasadami SEO.

  • Dobór grafik i zdjęć dla produktów

Każdy przedmiot dostępny w sklepie powinien być dobrze przedstawiony, najlepiej na kilku zdjęciach, na których widać szczegóły. Konsumenci chcą wiedzieć, czego mogą oczekiwać.

  • Opracowanie strategii marketingowej

Przemyśl kanały promocji i strategie komunikacji z klientem. Kieruj się uzbieranymi wcześniej danymi na temat rynku. Dopasuj przekaz do grupy odbiorców i przykuwaj uwagę. Jeśli nie wiesz, jak skutecznie prowadzić kampanię reklamową, dobrym rozwiązaniem będzie nawiązanie współpracy z agencją marketingową.

Kto może stworzyć dla Ciebie sklep internetowy?

Prowadzenie dochodowego sklepu internetowego to zadanie czasochłonne i wymagające specjalistycznej wiedzy. Wielu spośród początkujących w branży e-commerce przedsiębiorców decyduje się działać na własną rękę. Niestety, często kończy się to niepowodzeniem.

Jeśli nie masz pewności, czy jesteś w stanie samodzielnie założyć sklep internetowy, nie przejmuj się. Najlepszym wyjściem jest nawiązanie współpracy z agencją marketingu zintegrowanego WeNet. Decydując się oddać stworzenie e-sklepu w ręce profesjonalistów, zyskujesz cały szereg udogodnień. Agencja zaproponuje Ci:

  • W pełni funkcjonalny, gotowy do sprzedaży sklep internetowy.
  • Zintegrowane środowisko narzędzi do sprawnego zarządzania sprzedażą w Internecie.
  • Dane, na podstawie których możesz podejmować dalsze decyzje biznesowe.
  • Przeprowadzanie testów sklepu internetowego i pełne wdrożenie w jego obsługę.

Wejdź już dzisiaj na WeNet.pl i zapoznaj się ze szczegółową ofertą. Wycenę wdrożenia e-sklepu dostaniesz w gratisie. Zespół ekspertów zbuduje dla Ciebie sklep internetowy, a Ty będziesz mógł poświęcić zyskany w ten sposób czas na rozwój firmy!