Tczew jest w II etapie konkursu „Grunty na medal” – jest to już kolejna X edycja ogólnopolskiego konkursu organizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu S.A. w Warszawie.

W wyniku przeprowadzonej weryfikacji i ocen zgłoszonych terenów inwestycyjnych, do drugiego etapu konkursu zakwalifikowano łącznie 57 ofert. Zgodnie z decyzją komisji konkursowej, do dalszego udziału w konkursie zakwalifikowano z każdego województwa tereny, które uzyskały trzy najwyższe oceny. 12 czerwca 2023 r. w Domu Przedsiębiorcy w Tczewie odbył się II etap konkursu wraz z prezentacją nieruchomości przed komisją konkursową, podczas którego zostały zaprezentowane dwa tereny: Nowe Centrum Tczewa – działka należąca do Gminy Miejskiej Tczew o pow. 4,12 ha przy ul. Tczewskich Saperów (od strony południowej po dawnej jednostce wojskowej) oraz teren o pow. 24,92 ha po dawnych sadach w Bałdowie należący obecnie do Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Zgodnie z wymogami konkursu obie działki muszą mieć przeznaczenie pod działalność produkcyjną. Z terenu województwa pomorskiego do II etapu zakwalifikowało się jeszcze miasto Pruszcz Gdański i NSZZ Solidarność. Wyniki przeprowadzony audytów w terenie, zostanie wyłonionych 16 terenów – laureatów konkursu Grunt na Medal 2023 r. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w terminie do 15 grudnia 2023 r. Lista zwycięzców zostanie umieszczona na portalu PAIH www.paih.gov.pl, na stronach internetowych urzędów marszałkowskich oraz instytucji, w których znajdują się Regionalne COI. Warto przypomnieć, że w roku 2011 r. tytuł grunt na medal przypadł już miastu Tczew, za nieruchomość produkcyjną przy ul. Za Dworcem. Cała lista terenów, które zakwalifikowały się do konkursu dostępna jest na: https://www.paih.gov.pl/20230511/kwalifikacja_terenow_do_II_etapu_konkursu_grunt_na_medal_2023

O Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). To pierwszy punkt kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez sieć biur na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. PAIH współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.

DP