Uczennice Szkoły Podstawowej nr 5 w Tczewie na podium konkursu CyberMoc - film i kampania edukacyjna

Mała grupa z dużym pomysłem — w Tczewie radość i duma, bo uczennice „Piątki” zdobyły krajowe wyróżnienie za projekt o bezpieczeństwie w sieci. To efekt nagranego filmiku i działań edukacyjnych prowadzonych w szkole, które przekuły się na miejsce na podium. Sukces pokazuje, że tematy cyfrowe mogą angażować i uczyć jednocześnie.
- Sukces z Tczewa - film, kampania i praca klasy 8b
- Nagrody wręczono podczas konferencji CyberMoc - Bezpieczny Internet
Sukces z Tczewa - film, kampania i praca klasy 8b
Projekt przygotowały uczennice klasy 8b ze Szkoły Podstawowej nr 5 w Tczewie. Zadanie polegało na stworzeniu pracy poświęconej cyberbezpieczeństwu oraz przeprowadzeniu w szkole kampanii edukacyjnej — dziewczęta zdecydowały się opowiedzieć o zagrożeniach i zasadach bezpiecznego korzystania z internetu przez krótki film. W efekcie projektu powstała materiałowa forma, która posłużyła także do działań w klasie i szerszej społeczności szkolnej.
Nagrody wręczono podczas konferencji CyberMoc - Bezpieczny Internet
Uczestniczki zajęły trzecie miejsce, a nagrody odebrały podczas konferencji programu CyberMoc - Bezpieczny Internet, która miała miejsce 12 grudnia na Uniwersytecie Bielsko-Bialskim. Program realizowany jest przez Centrum Rozwoju Lokalnego we współpracy z Centralnym Biurem Zwalczania Cyberprzestępczości i ma na celu kształtowanie postaw świadomego, bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z sieci wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Dzięki udziałowi w konkursie uczennice nie tylko zdobyły nagrodę, ale i praktyczne umiejętności: planowanie kampanii, komunikację o trudnych tematach oraz pracę zespołową. Materiały edukacyjne powstałe w ramach projektu mogą służyć dalej — jako pomoc dla nauczycieli i punkt wyjścia do rozmów z rodzicami o bezpieczeństwie online.
Rodzice i opiekunowie mogą traktować taki sukces jako sygnał, że szkoła aktywnie pracuje nad kompetencjami cyfrowymi dzieci. Realne projekty, jak film czy szkolna kampania, zwykle lepiej trafiają do młodzieży niż tradycyjne lekcje — uczą rozpoznawania zagrożeń i odpowiedzialnych reakcji w codziennych sytuacjach w sieci.
na podstawie: UM Tczew.
Autor: krystian

