Koncepcje marketingu w pozycjonowaniu stron internetowych

Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie współczesnych firm bez szeroko rozumianego marketingu. Jest on obecny w Internecie, w prasie, radio i wielu innych środkach masowego przekazu. Zapewne każdy zdaje sobie sprawę, że oddziałuje na życie każdego człowieka, jest uznawany za sposób myślenia i system działania. Główną funkcją marketingu jest skłanianie konsumentów do zakupu konkretnych towarów i usług.

Główne koncepcje marketingu

Generalnie istnieje wiele koncepcji marketingu, które od wielu lat nie ulegają zmianie. Przed wdrożeniem każdej koncepcji liczą się praktycznie te same kwestie. Najważniejszą jest dokładne poznanie rynku i potrzeb, które mają nabywcy. Aby je poznać niezbędne jest dokonywanie regularnych badań marketingowych. Każdy rodzaj produktu jest dedykowany dla konkretnego segmentu odbiorców i to z myślą o tym rozpoczyna się każdą kampanię marketingową.

Główne koncepcje marketingu

Właściwie główne koncepcje marketingu obejmują cztery podstawowe elementy, a wyróżnia się wśród nich produkt, cenę, promocję i dystrybucję. Podział ten zaproponował McCarthy. Ponadto rozpatruje się aspekty takie jak jakość, marka, opakowanie i gwarancja. Pozycjonowanie stron internetowych powinno uwzględniać wszystkie powyższe aspekty.

Pozycjonowanie, a koncepcje marketingu

Pozycjonowanie stron internetowych Gdańsk, którym zajmuje się między innymi DevaGroup ma wpływ na zainteresowanie ofertą danej firmy. Właściwy dobór słów kluczowych oraz aspektów graficznych umieszcza witrynę na wyższych szczeblach popularnych wyszukiwarek. Jeżeli w słowach kluczowych pojawiają się słowa „tanio”, „okazja”, „promocja” to niemal pewne staje się większe zainteresowanie odbiorców. W przypadku gdy obok wskazuje się konkretne miasto, czy inną miejscowość – zakres wyszukiwania zwęża się. Taki zabieg marketingowy jest stosowany bardzo często przez specjalistów i gwarantuje osiąganie wymiernych korzyści.

Jedną z nich jest zwiększenie świadomości marki, a kolejnymi zyski ze sprzedaży z tym związane. Należy posiadać ponadto wiedzę na temat kierowania oferty do określonej, ale wąskiej grupy odbiorców. O wiele łatwiej wówczas trafić w oczekiwania. Nieprawidłowe wskazanie grupy docelowej może jedynie generować koszty, ale nie mieć żadnego odzwierciedlenia w realnych zyskach. Wszystko zatem trzeba bardzo dokładnie zaplanować, uwzględniając po drodze całe mnóstwo zależności.